.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جشنواره بهار نارنج به ثبت ملی مي رسد

شمال نيوز: در اردیبهشت ماه سال گذشته اولین جشنواره رسمی و سراسری عرقگیری بهار نارنج در مرکز مازندران برگزار گردید که مورد استقبال عمومی مردم و مسئولین استان قرار گرفت. از این رو مسئولین استانی در پی برگزاری موفق آن مقرر کردند تا در سال جاری این جشنواره بصورت ملی و به دبیری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساری برگزار گردد.

به گزارش شمال نيوز، دكتر باقري در گفتگو با روابط عمومي سازمان پارك ها و فضاي سبز ساري ضمن بيان مطلب فوق افزود: در این ایامی که رایحه خوش بهار نارنج عطر دل انگیزی را به فضای شهرهای ما داده فرصت مناسبی بوجود آمده تا بتوانیم با برگزاری رسمی دومین جشنواره ملی عرقگیری بهار نارنج بار دیگر ظرفیت های بسیار مناسب استان مان را معرفی نموده و به جذب گردشگر و توریسم بپردازیم.


عضو محترم شورای اسلامی شهر ساری و عضو شورای سیاستگذاری این جشنواره ملی تصريح كرد: همان طور که مستحضرید در سال گذشته اولین جشنواره رسمی عرقگیری بهار نارنج در قالب همایش علمی ، نمایشگاه و مسابقه عرقگیری بهار نارنج با حضور گسترده شهروندان ساروی و هم استانی های عزیز و مدعوینی از دیگر شهرهای کشور و در سطح منطقه ای برگزار گردید که مورد استقبال قرار گرفت و مسئولین استانی تصمیم گرفتند تا در جهت هم افزایی و برگزاری هر چه با شکوه تر آن امسال این جشنواره را به صورت ملی و به دبیری متولی اصلی آن یعنی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساری در 19 و 20 اردیبهشت ماه برگزار نمایند.

البته این جشنواره همانند سال گذشته در بخش های مختلف همایش علمی ، نمایشگاه ، مسابقه و چند برنامه متنوع دیگر برگزار خواهد شد که از هم اکنون نیز تقاضاهای متعددی جهت حضور مدعوین از سراسر کشور داشتیم و در بخش های علمی نیز بیش از 130 مقاله به دبیرخانه همایش ارائه شده است.

دكتر جمال باقري با اشاره به معرفي نارنج به عنوان نماد و هویت سرسبزی استان مان در این جشنواره ملی اظهار داشت: درخت نارنج در کل استان از غرب تا شرق استان در تمامی شهرها وجود داشته و قدمت دارد و این فرصت بهانه ای است تا ضمن معرفی فواید دارویی و خواص این درخت مثمر که خواص دارویی آن در طب سنتی ایران جایگاه ویژه ای داشته و عطر و عصاره آن نیز دارای فواید بسیاری است ، سایر ظرفیت های استان به لحاظ گردشگری ، گیاهان دارویی ، مرکبات و درختان بومی و صنایع تبدیلی نیز معرفی شود.

این جشنواره و همایش علمی آن بهانه ای است تا به رونق بخش باغداری و بیان مشکلات و معضلات باغداری و فضای سبز شهری و تحریک و تشویق مسئولین مرتبط با این حوزه و در نهایت به اشتغال زایی و کسب درآمدهای پایدار استان نگاه ویژه ای بشود.

وي ادامه داد: شاکریم که با برپایی این جشنواره در سال گذشته تحرکی در کل استان ایجاد شده و سایر شهرهای استان هم به این موضوع علاقه نشان دادند و حداقل هدف ما تسری این جشنواره در کل استان است و این آمادگی از ناحیه دبیرخانه جشنواره وجود دارد تا به مشارکت تمامی شهرها و در یک بازه زمانی طولانی تر و در طی سال به این جشنواره در کل استان بپردازیم.

ما بنا داریم این جشنواره را به ثبت ملی رسانده و در سال های آتی مهمانانی از دیگر کشورها نیز جهت بازدید داشته باشیم تا گامی نیز در بهبود وضعیت صنعت گردشگری استان برداشته باشیم.

باقري در پاسخ به سوال خبرنگار در رابطه با مهربانی بعضی از شهروندان محترم با درختان نارنج گفت: یکی از اهداف این جشنواره فرهنگ سازی در حفظ درختان و فضای سبز عمومی شهرهاست و ظرفیت مناسبی در امتداد هفته منابع طبیعی و روند درختکاری است که می توان نقش بسزایی در بحث فرهنگ سازی نگهداری از درختان و فضای سبز داشته باشد.

عضو شوراي اسلامي شهر ساري در پايان ابراز اميدواري كرد: امید داریم سازمان پارک ها و فضای سبز بتواند با برنامه ریزی لازم بزرگترین تفریحگاه خاورمیانه را در این فضا بوجود آورد. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سعید سایرن 26 فروردين 1392
....این جشنواره از چند سال پیش در بابل برگزار میشده..یه سال برگزار کردین فکر کردین شاخ قول رو شکوندین چقدر مسئولین یک شهر میتونن پست باشن همین کارو میکنن که مازندران پیشرفت نمیکنه واقعا که لیاقت مرکز بودنو ندارین (مرد باش نظرمو تایید کن)
نا شناس 26 فروردين 1392
واقعا برای کل مسئولین استان متاسفم شهر بهار نارنج بابل بود حالا چرا به ساری لقب دادند نمی دانم چرا سارویها فکر می کنند همه مال خودشان است نظیر نمایشگاه بین اللملی -پالایشگاه و غیره ننگ باد بر مسئولین تفرقه انگیر
علی 26 فروردين 1392
منظوراین دوست بابلی ازشاخ "قول"همون شاخ "غول"بوددیگه؟
علی ایمانی 28 فروردين 1392
با سلام
حرکت زیبایی است که نباید درگیر تعصبات شویم تا اصل مسئله را تحت الشعاع خود قرار دهد.
اما یک سوال:آیا روش عرقگیری سنتی و مدرن را هم در جشنواره بررسی میکنید که بهار نارنج شمال به کاشان برای عرقگیری انتقال پیدا نکنه و اشتغالزایی هم در این مسئله صورت بگیره؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.